کشف ۷۱۲ میلیارد کالای قاچاق در طرح ۵ روزه پلیس گمرک 

سردار رحیمی گفت: طرح قاچاق کالا به مدت ۵ روز در استان‌های دارای پلیس گمرک اجــرا شد. 

سردار  رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: طرح قاچاق کالا به مدت ۵ روز در استان‌های دارای پلیس گمرک اجــرا شد که در نتیجه اجرای این طرح انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی ۷۱۲ میلیارد تومان کشف و ۵۴ دستگاه خودرو توقیف شد و ۵۲ نفر متهم دستگیر شدند.  

رئیس پلیس امنیت اقتصادی افزود: در اجرای این طرح استان‌های گیلان و کردستان بیشترین کشفیات را به خود اختصاص داده اند.

سردار رحیمی در تشریح اقدامات یک ماهه گذشته پلیس گمرک با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته شاهد افزایش ۱۵ درصدی کنترل و بررسی محموله‌های گمرکی و افزایش ۶۰ درصدی پرونده‌های کلان و سازمان یافته نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم، گفت: در یک ماه گذشته افزایش ۳۰۰ درصدی پرونده‌های انهدام باند قاچاق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را شاهد هستیم. 

سردار رحیمی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی کشف اسناد جعلی نسبت به مدت مشابه سال قبل توسط پلیس گمرک، بیان داشت: خودرو‌های توقیف شده حامل کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۳۴ درصدی داشته و در زمینه دستگیری قاچاقچیان رشدی ۱۷۵ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داریم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق و مشتقات آن (سوخت و مال از دست رفته) به ارزش بیش از ۶۶ میلیارد تومان کشف و در این رابطه ۲۵۵ متهم دستگیر شد، افزود: کارآگاهان پلیس گمرک با استفاده از ظرفیت‌های موجود و تمرکز بر پرونده‌های مهم و کلان در ماه گذشته بیش از ۷۹۰۰۰ انواع کالای دخانی قاچاق به ارزش بیش از ۲۲ میلیارد تومان را کشف و در این رابطه ۸ متهم را دستگیر کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به کشف ۳۴۹۲ دستگاه تجهیزات رایانه‌ای قاچاق به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان و دستگیری ۱۲ متهم در این رابطه، گفت: در یک ماه گذشته بیش از ۶۳۸۶ عدد لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش بیش از ۴/۱ میلیارد تومان کشف و در این رابطه ۵ متهم دستگیر شدند.

وی افزود: در یک ماه گذشته در مبادی رسمی بیش از ۱۶۸۰ گرم طلا قاچاق به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان کشف و در این رابطه ۹ متهم دستگیر شد.

سردار رحیمی با اشاره به کشف ۴۶۳ قطعه قطعات و لوازم خودرو قاچاق به ارزش بیش از ۷ میلیارد تومان و دستگیر‌ی ۵ متهم در این رابطه، گفت: در یک ماه گذشته ۱۲۱۲۸ دستگاه لوازم خانگی قاچاق به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد تومان کشف و در این رابطه ۷ متهم دستگیر شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته بیش از ۱۶۲۸ عدد پوشاک، البسه و منسوجات قاچاق به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان کشف و در این رابطه ۹ متهم دستگیرشدند، عنوان داشت: کشفیات اعلام شده بالا از مبادی رسمی که از مصادیق قاچاق هستند کشف شده است و با تلاش همکارانم در پلیس گمرک شاهد رشد در همه شاخص‌های اعلام شده هستیم.

وی افزود: پلیس امنیت اقتصادی در مبادی رسمی با راه اندازی پلیس گمرک اجازه ورود کالای قاچاق را به کشور نخواهد داد و در این مسیر به همکاری و همراهی هموطنان گرامی نیازمند می‌باشد. از این رو هموطنان گرامی می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را در خصوص جرایم و مفاسد اقتصادی با شماره ۰۹۶۳۰۰ ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار